PyOpenGL はじめました:glVertexPointer
PyOpenGL はじめました《記事一覧》
glVertexPointer
《著》小粒ちゃん《監修》小泉ひよ子とタマゴ倶楽部
第1版♪2006/09/21 ● 第2版♪2009/04/07
■ 概要
glVertexPointer:頂点(配列)を設定します。
- glVertexPointerb, glVertexPointerd, glVertexPointerf, glVertexPointeri, glVertexPointers
■ 関連記事
GL | redbook | bluebook | Description |
---|---|---|---|
glVertexPointer | Chapter 2 - OpenGL Programming Guide ・Example 2-9 : Enabling and Loading Vertex Arrays: varray.c |
Chapter 5. OpenGL Reference Pages glVertexPointer† |
define an array of vertex data |
□□□□□□□□ | □ | □ | □ |
- PyOpenGL はじめました:glutDisplayFunc - 続・ひよ子のきもち, 事例:グラデーションを描く #2
概要:glVertexPointer
$ cd ../GLUT/glutDisplayFunc/ $ python2.5 -i glutDisplayFunc.py ['glutDisplayFunc.py'] >>> print glVertexPointer.__doc__ glVertexPointer( GLint(size), GLenum(type), GLsizei(stride), POINTER(GLvoid)(pointer) ) -> None >>>
Variables | Description |
---|---|
type Specifies the data type of each |
GL_SHORT, GL_INT, GL_FLOAT, GL_DOUBLE |
□□□□□□□□□□□□□□□□□□ | □ |
事例:グラデーションを描く #2
$ python2.5 glutDisplayFunc.py -s4
def display_4(): glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT) glEnableClientState(GL_COLOR_ARRAY) glColorPointer(3, GL_FLOAT, 0, [ 1.0, 0.0, 0.0, 1.0, 1.0, 0.0, 0.0, 1.0, 0.0, 0.0, 1.0, 1.0, 0.0, 0.0, 1.0, 1.0, 0.0, 1.0, ]) glEnableClientState(GL_VERTEX_ARRAY) glVertexPointer(3, GL_FLOAT, 0, [ 0.0, 0.8, 0.0, -0.69282, 0.4, 0.0, -0.69282, -0.4, 0.0, 0.0, -0.8, 0.0, 0.69282, -0.4, 0.0, 0.69282, 0.4, 0.0, ]) glDrawElements(GL_POLYGON, 6, GL_UNSIGNED_BYTE, [ # 多角形を描く 0, 1, 2, 3, 4, 5, ]) glutSwapBuffers()
Tips
》作業中です《
Last updated♪09/04/28