PyOpenGL はじめました:glTexCoordPointer

PyOpenGL はじめました記事一覧
glTexCoordPointer

《著》小粒ちゃん《監修》小泉ひよ子とタマゴ倶楽部
第1版♪2006/09/21 ● 第2版♪2009/04/07
》作業中です《

■ 概要

glTexCoordPointer:色(配列)を設定します。

  • glColorPointerb, glColorPointerd, glColorPointerf, glColorPointeri, glColorPointers, glColorPointerub, glColorPointerui, glColorPointerus
■ 関連記事
GL redbook bluebook Description
glTexCoordPointer Chapter 2 - OpenGL Programming Guide
・Example 2-9 : Enabling and Loading Vertex Arrays: varray.c
Chapter 5. OpenGL Reference Pages
glColorPointer†
define an array of texture coordinates
□□□□□□□□

概要:glColorPointer

$ cd ../GLUT/glutDisplayFunc/
$ python2.5 -i glutDisplayFunc.py 
['glutDisplayFunc.py']
>>> print glColorPointer.__doc__
glColorPointer( GLint(size), GLenum(type), GLsizei(stride), POINTER(GLvoid)(pointer) ) -> None
>>> 
Variables Description
type
Specifies the data type of each
color component in the array.
GL_BYTE, GL_UNSIGNED_BYTE, GL_SHORT, GL_UNSIGNED_SHORT, GL_INT, GL_UNSIGNED_INT, GL_FLOAT, GL_DOUBLE
□□□□□□□□□□□□□□□□□□

事例:グラデーションを描く #2

$ python2.5 glutDisplayFunc.py -s4


def display_4():
    glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT)
    glEnableClientState(GL_COLOR_ARRAY)
    glEnableClientState(GL_VERTEX_ARRAY)

    glColorPointer(3, GL_FLOAT, 0, [
        1.0, 0.0, 0.0,
        1.0, 1.0, 0.0,
        0.0, 1.0, 0.0,
        0.0, 1.0, 1.0,
        0.0, 0.0, 1.0,
        1.0, 0.0, 1.0,
        ])
    glVertexPointer(3, GL_FLOAT, 0, [
         0.0,      0.8, 0.0,
        -0.69282,  0.4, 0.0,
        -0.69282, -0.4, 0.0,
         0.0,     -0.8, 0.0,
         0.69282, -0.4, 0.0,
         0.69282,  0.4, 0.0,
        ])
    glDrawElements(GL_POLYGON, 6, GL_UNSIGNED_BYTE, [    # 多角形を描く
        0, 1, 2, 3, 4, 5,
        ])
    glutSwapBuffers()

Tips

》作業中です《

Last updated♪09/04/28