PyOpenGL はじめました:glTexCoordPointer
PyOpenGL はじめました《記事一覧》
glTexCoordPointer
《著》小粒ちゃん《監修》小泉ひよ子とタマゴ倶楽部
第1版♪2006/09/21 ● 第2版♪2009/04/07
》作業中です《
■ 概要
glTexCoordPointer:色(配列)を設定します。
- glColorPointerb, glColorPointerd, glColorPointerf, glColorPointeri, glColorPointers, glColorPointerub, glColorPointerui, glColorPointerus
■ 関連記事
GL | redbook | bluebook | Description |
---|---|---|---|
glTexCoordPointer | Chapter 2 - OpenGL Programming Guide ・Example 2-9 : Enabling and Loading Vertex Arrays: varray.c |
Chapter 5. OpenGL Reference Pages glColorPointer† |
define an array of texture coordinates |
□□□□□□□□ | □ | □ | □ |
- PyOpenGL はじめました:glutDisplayFunc - 続・ひよ子のきもち, 事例:グラデーションを描く #2
概要:glColorPointer
$ cd ../GLUT/glutDisplayFunc/ $ python2.5 -i glutDisplayFunc.py ['glutDisplayFunc.py'] >>> print glColorPointer.__doc__ glColorPointer( GLint(size), GLenum(type), GLsizei(stride), POINTER(GLvoid)(pointer) ) -> None >>>
Variables | Description |
---|---|
type Specifies the data type of each |
GL_BYTE, GL_UNSIGNED_BYTE, GL_SHORT, GL_UNSIGNED_SHORT, GL_INT, GL_UNSIGNED_INT, GL_FLOAT, GL_DOUBLE |
□□□□□□□□□□□□□□□□□□ | □ |
事例:グラデーションを描く #2
$ python2.5 glutDisplayFunc.py -s4
def display_4(): glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT) glEnableClientState(GL_COLOR_ARRAY) glEnableClientState(GL_VERTEX_ARRAY) glColorPointer(3, GL_FLOAT, 0, [ 1.0, 0.0, 0.0, 1.0, 1.0, 0.0, 0.0, 1.0, 0.0, 0.0, 1.0, 1.0, 0.0, 0.0, 1.0, 1.0, 0.0, 1.0, ]) glVertexPointer(3, GL_FLOAT, 0, [ 0.0, 0.8, 0.0, -0.69282, 0.4, 0.0, -0.69282, -0.4, 0.0, 0.0, -0.8, 0.0, 0.69282, -0.4, 0.0, 0.69282, 0.4, 0.0, ]) glDrawElements(GL_POLYGON, 6, GL_UNSIGNED_BYTE, [ # 多角形を描く 0, 1, 2, 3, 4, 5, ]) glutSwapBuffers()
Tips
》作業中です《
Last updated♪09/04/28